Thursday, November 11, 2010

motivasi diri untuk motivasi sekeliling.

assalamualikum semua. apa khabar? lama tidak menjenguk disini.. kami kebelakangan ini agak sibuk.. biasalah kehidupan sebagai seorang pelajar, memerlukan kita memberikan komitmen yang tinggi untuk sesuatu perkara. terbaru kami terpaksa bertungkus lumus untuk mengulangkaji pelajaran.. untuk apa? sahabat2 kami, untuk examlah.. apalagi? 

kali ni kita nak bercerita mengenai apa pula ya? 
memotivasikan diri sendiri atau memotivasikan diri orang lain?
pasti, kita motivasikan diri lepas tu secara automatiknya, kita mampu memotivasikan diri orang lain. tak percaya? cubalah try test tengok. 
sahabat: kalau kita memotivasikan diri sendiri, sudah tentu diri kita sentiasa termotivas untuk melakukan sesuatu kan? jadi kalau kita dah memotivasi diri sendiri, orang yang berada disekeliling pun akan sedikit sebanyak ikut motivasi diri diri mereka sendiri kan? 
betulah kata orang, kalau kawan kita baik, kita juga mesti akan menjadi seorang yang baik.. jadi nak berawan tu pilihlah kawan2 yang baik. secara automatiknya kita akan dengan sendirinya menjadi insan2 yang baik2. insyaALLAH. kita manusia hanya mampu merancang, mengusahakan, selebihnya ALLAH yang menentukan untuk kita.. ALLAH yang akan berikan yang terbaik untuk kita. jadi saya menyeru diri sendiri dan diri rakan2, marilah kita melangkah kearah yang lebih positif.. motivasikan diri untuk memotivasikan orang disekeliling.. renungkanlah ye? 

salam sayang dari kami.

No comments:

Post a Comment