Sunday, December 5, 2010

jatuhnya kegagalan, bangunya kejayaan

salam. apa khabar semua. masyaALLAH, sudah lama kami tidak mengupdate disini kan? apa sudah jadi? dah berputus asakah? TIDAK. mana ada kami pernah berputus asa. bukankah laman ini dicipta untuk kita semua. mencurah rasa ingin berjaya. kan? memotivasikan disampaing bermotivasi. emm tulah, nak buat macam mana, kami sibuk. hahah. kerja masing2 tidak ada yang selesai lagi. jadi, terpaksalah meninggalkan korang semua seketika. alah, jangan lah merajuk. kalau merajauk sapa nak pujuk? kamilah, aduhh macamana nak pujuk? jenuhlah kami nak memerah otak mencari idea nak pujuk pula. takpe, korang semua jangan merajuk yea? kita sama2 memahami kan?


jadi, kali ini kita nak sembangkan apa ya?
pernah tak kalian semua GAGAL? pernah tak kalian semua terjatuh? 
kalau pernah mengalami semua tu, pernah tak kalian cuba bangun?
pernah tak kalian semua mencari jalan penyelesaian untuk semua masalah kalian tuh?
pernah tak kalian semua cakap macam nih:

 AH FEDAPLAH AKU, ASYIK GAGAL JE, DAH MALAS AKU NAK BUAT DAH. BIAR JELAH,!!

ADOOOIIII, GAGAL LAGI, BILA LAH AKU NAK BERJAYA NIH, ASYIK GAGAL JA. MALAS DAH KAU NAK TERUSKAN..

ADUH SAKITNYA, KENAPALAH DIA BUAT AKU MACAM NIH!! KENAPA AKU SELALU GAGAL DALAM BERCINTA??

haa tersenyum tu, mesti ade yang pernah cakap kan? haa, serupalah kami. sebelum nih, kami selalu jea merasa yang kegagalan kami tu, hanya kmai je yang lalui, sebenarnya, orang lain juga turut alami benda yang sama. haa, yang tragisnya lagi, kita tak pernah mencuba bangung. tak seperti orang lain. haaa, nilah yang kami nak bincangkan kali nih. eh bincang kan ka? kongsikanlah, eh kalau nak bincang pun tak pe, korang komen je, nanti creator kaan p tengok komen2 tuh. haaa. kegagalan. benda yang kita dengar berkali2 dalam sehari tuh. 

erm boleh ke kita menghadapi kegagalan. MESTILAH BOLEH! tengok jea macam pemilik KFC, dia mencuba seribu ekor ayam, barulah resepi dia diterima orang!! dia asyik gagal, dimulakan dengan ayam yang pertama. kedua, ketiga, semuanya gagal, sehinggakan dia pun dah hampir kehabisan modal, finally, dia berjaya, sebab apa? sebab dia tak nak kegagalan menyelubungi diri dia. dia tak pernah berputus asa, lihat sahaja, ayam yang dia cuba sebelum dia berjaya, seribu ekor!! bukan jumlah yang sikit, bukan masa yang pendek!! lama tuh. tengok sekarang nih, KFC menjadi kegemaran ramai. termasuklah kami. hehee. creator yang sorang lagi tu, suka sgt cheezy wedges,hahah..

sayang, rakan2ku, kalian tahu tak? maher zain, penyanyi lagu tema blog kita nih, eh lagu tema ke? haaha tak pe, dia juga pernah gagal dalam kehidupan. dan, dia bangun dari kegagalan dia tu, dia tak terus gagalkan diri dia. alhamdulillah, dia tersedar dari tidur dia yang lama, tidur yang menyesatkan dia. kini, dia berjaga, dia salah seorang org yang berdakwah kepada kita. tengok sahaj lagu2 dia. mengenai ketuhanan. 

see, kedua2 tokoh diatas, tokoh ke? apa2 jelah, mereka berdua nih, pernah gagal, namun mereka bangun, jadi, kita juga kena bangun, mana boleh kita terus terlena dalam kesakitan kegagalan kita. ok? kami menyeru kedua2 diri kmi serta kalian semua, ayuh, kitA BANGUN!! KITA TINGGALAKAN YANG NAMANYA KEGAGALAN ITU. haiyaalaalfalah.. marilah menujuk kejayaan. ok? 

fikir fikirkan memotivasikan diri untuk meningkatkan prestasi

2 comments:

  1. waahhh.. MP likes this entry.. sangat bagus! yang bagusnyer ayat "tengok sekarang nih, KFC menjadi kegemaran ramai. termasuklah kami. hehee. creator yang sorang lagi tu, suka sgt cheezy wedges,hahah.."
    hahhahaha... keep on posting entry yang besh camni! goodjob!

    ReplyDelete
  2. hahahah... mizz panda.. tq for following our move.. hehehe.. selalu lah datang yea? saya pasti anda juga penggemar KFC.. tak gitu?

    ReplyDelete